Ondernemer sinds 1989. In de jaren 90 zelf actief geweest als ontwikkelaar van administratieve software. Sindsdien heb ik een aantal IT/ICT/ISP bedrijven succesvol gestart. Momenteel heb ik een eenmansbedrijf, waarbij ik de boekhouding zelfstandig doe.
De prijsstelling bij het voeren van meerdere administraties ten opzichte van de mogelijkheden. Geen bizarre prijzen voor allemaal (noodzakelijke) uitbreidingen. Stip•t kon al mijn eisen invullen, waaronder een uitgebreide API.
Stip•t is in mijn ogen geschikt voor een MKB-er die zelfstandig zijn administratie wilt voeren, maar ook voor een administratiekantoor. Ook voor de klant die veel flexibiliteit wilt en zelf integraties met bestaande pakketten wilt (en kan) maken biedt stip-t goede mogelijkheden.
Het overzicht en de eenvoudige menu-structuur. Maar vooral het persoonlijke en directe contact met Stip•t.
In het begin liep dit vrij vlot. Daarna liep ik tegen diverse beperkingen en onvolkomenheden aan. Dit was waarschijnlijk te wijten aan de hele nieuwe opzet van een update van het pakket. Deze problemen werden heel snel opgelost door Stip•t.
Ja, deze ondersteuning was wel nodig. De handleiding is vrij beperkt, maar voldoende voor een eerste opzet. Zoals eerder opgemerkt zaten er in de eerste releases een aantal onvolkomenheden.
Het contact met de leverancier is super. Altijd direct iemand met kennis aan de lijn. Uiterst correct en oplossingsgericht.
Je mist in het begin toch zaken die in een vorig systeem vanzelfsprekend waren. Uiteindelijk is dit een kwestie van aanpassen en accepteren dat het gewoon iets anders moet.
Een aantal weken.
Nee.
Overzichten op papier.
(aanvulling leverancier: uitwisseling met accountant kan ook m.b.v. xml-audit files)
Ron Randasche
R2 Beheer bv