Uw administratie online bijhouden
De financiële administratie van een organisatie kan veel werk met zich meebrengen. Vooral voor jonge ondernemers, of zzp’ers in de dienstverlening, kan het veel tijd kosten. Tijd die vaak liever in de groei van het bedrijf, of het verbeteren van de dienst / het product wordt gestoken. Daarom gaan ondernemers steeds vaker hun
administratie online bijhouden. Dit geeft namelijk vele mogelijkheden en het kost veel minder tijd. Daarbij kan een accountant vaak ook bij de gegevens, waardoor hij of zij gemakkelijk de nodige informatie uit de administratie kan halen om bijvoorbeeld een jaarrekening of aangifte op te stellen. Het overstappen op een online administratie of administratiesoftware kan hierbij enorm helpen.
Administratie online bijhouden, wat zijn de voordelen?
Overstappen van een spreadsheet of ander systeem op online boekhouding software is een wereld van verschil. Het begint al na het linken van uw bedrijfsrekeningen aan de software. Uw administratie wordt namelijk automatisch bijgehouden door de software en elke transactie wordt automatisch geboekt onder de juiste categorie in het rekenschema. Al die uren die u normaal kwijt bent met het bijhouden van de administratie, worden nu in enkele seconden door de software voor u opgepakt. Dankzij de administratie online, kunt u elke gewenste bankrekening, Paypal of andere betaalrekening gemakkelijk koppelen. Ook eventuele creditcards of andere kaarten kunnen worden gelinkt. Hierdoor ontstaat een totaaloverzicht van de verschillende rekeningen en al het geld dat hier in en uit gaat. Voor winkels of salons met producten, kan het zo heel gemakkelijk zijn om bijvoorbeeld einde dag te kijken hoeveel omzet u gedraaid heeft. Klanten die met pin betalen, worden namelijk direct meegenomen in de boekhouding.
Verschillende mogelijkheden van uw administratie online bijhouden
Er zijn ontelbare voordelen aan het online bijhouden van uw administratie. Een van de grote voordelen is echter de flexibiliteit van de software. Of u nu gebruik maakt van het kasstelsel of het factuurstelsel, de software past zich gemakkelijk aan. Ook is het mogelijk om uw eigen template aan te maken, waarin u bijvoorbeeld uw rekeningstelsel aanpast. Door deze mogelijkheden, kan de boekhoudsoftware ook meegroeien met uw bedrijf. Stel dat u op een gegeven moment personeel aan gaat nemen, of een nieuwe vestiging gaat openen, dan is het natuurlijk belangrijk dat u die veranderingen gemakkelijk door kunt voeren in uw boekhoudsoftware.
Personeel en klanten bijhouden
Dankzij de komst van nieuwe technologieën en het ‘internet of things’ is het mogelijk geworden voor software om verschillende databronnen samen te voegen. Data die voor ondernemers ongelooflijk waardevol kan zijn. Zo is het mogelijk bij goede boekhoudsoftware om uw klantnummer in te voeren en uw mail te linken aan het programma. Daardoor worden inkomende en uitgaande facturen automatisch geregistreerd onder de bijbehorende klant. Dit geeft inzichten in wat nu eigenlijk uw beste klanten zijn, welke diensten zij afnemen en welke facturen nog betaald dienen te worden. Andersom kunt u ook zien welke facturen u nog dient te betalen. In het geval van personeel biedt de software u de mogelijkheid om gewerkte uren en tarieven bij te houden. Hierdoor heeft de software alle nodige informatie om voor u automatisch een factuur samen te stellen.
Overstappen op boekhouding online bijhouden
Of u nu een kleine onderneming bent, of een grote organisatie: voor elke ondernemer is een passend boekhoudpakket te vinden. Vaak is een software ook in verschillende versies te verkrijgen, afhankelijk van welke functionaliteiten u nodig heeft. Ook het aantal medewerkers dat toegang heeft tot de informatie in de boekhoudsoftware kunt u aangeven. Hierdoor heeft u, of een andere verantwoordelijke, volledige controle over de boekhouding.