Bedrijfsadministratie automatiseren voor maximale effectiviteit
Met de bedrijfsadministratie is er vaak een ding dat we heel belangrijk vinden: overzicht. Uit al die verschillende facturen, transacties en investeringen, willen we graag een duidelijk overzicht krijgen met de inkomsten en uitgaven. Daarbij vinden ondernemers het vaak vervelend om vele uren te besteden aan de boekhouding. Niet alleen is het fysiek veel werk om elke transactie in een spreadsheet of programma te zetten, het is ook ingewikkeld. De veranderende regelgevingen en wetten maken het proces niet veel gemakkelijker. Vooral als je op de drempel van de kleineondernemersregeling balanceert, kan het bijhouden van de administratie veel onzekerheid met zich meebrengen. Daarom is de
bedrijfsadministratie automatiseren een zeer aantrekkelijke optie voor kleine en grote bedrijven. Hieronder leest u wat een digitaal boekhoudprogramma voor u kan betekenen.
Bedrijfsadministratie automatiseren, zo doet u dat
Er zijn vele online boekhoudprogramma’s die u direct kunt linken aan uw rekeningen. Hierdoor kan elke transactie door de software automatisch worden geboekt in het rekenschema. Het voordeel hiervan is dat u er zelf geen werk aan heeft en dat u ook geen fouten kunt maken met het verkeerd gebruiken van codes uit het rekenschema. Dit scheelt uw accountant vervolgens weer veel werk. Een boekhoudprogramma kunt u gemakkelijk online vinden. Zoek naar een programma dat niet alleen past bij de grote van uw organisatie, maar ook bij uw budget en toekomstige groei. Zoek een programma dat de mogelijkheid biedt om te upgraden naar mate uw organisatie meer functionaliteiten nodig heeft. Hierdoor is het mogelijk om bij dezelfde leverancier te blijven en toch telkens een perfect passend programma te gebruiken.
Programma’s koppelen en data importeren
Naarmate uw organisatie groeit, is het natuurlijk aantrekkelijk om andere programma's in het bedrijf te koppelen. Denk aan facturatie of klantenbestanden. Met een goede boekhoudsoftware is dit geen enkel probleem. U kunt verschillende programma’s koppelen en ook zorgen dat elementen, als facturering, geautomatiseerd worden. Ook is het mogelijk om data uit Excel, mails of andere programma’s te importeren in uw software. Zo gaat alternatieve of oude data nooit verloren.
Veilige dataopslag voor uw bedrijfsadministratie
Met de juiste software voor bedrijfsadministratie bent u ook af van het verliezen van data. Het gebeurt vaak dat organisaties data verliezen, doordat een Excel per ongeluk leeg wordt gehaald, of het hele bestand mist. Ook gebeurt het vaak dat financiële gegevens van de bedrijfsadministratie in een dropbox of drive worden gezet. Hierbij worden deze gegevens inzichtelijk voor grote bedrijven als Google. Wanneer u kiest voor een bedrijfsadministratie software, is dit niet meer het geval. Alle bestanden worden op uw systeem of op een prive server opgeslagen, zodat u altijd en overal toegang heeft tot de bestanden. Ook bepaalt u zelf wie toegang hebben tot uw account. Een goede boekhoudsoftware geeft u altijd een aantal gratis accounts, zodat bijvoorbeeld uw accountant en boekhouder bij de informatie kunnen. Door over te stappen op een boekhoudprogramma, zorgt u dat de administratie veiliger, efficiënter en secuurder wordt gedaan. Daarbij is het opvragen van documenten en financiële rapportages nu in een handomdraai geregeld. Het scheelt u veel tijd en geld en geeft u er brede functionaliteiten en inzichten voor terug.