oAuth instellingen Office365

<< Klik hier om de inhoudsopgave te tonen >>

Navigatie:  Modules > Taken en instellingen > Instellingen > E-mail >

oAuth instellingen Office365

Een application ID voor Microsoft Office 365 aanmaken in Microsoft Azure

  1. Ga naar https://portal.azure.com.
  2. Klik in de sectie Azure services op Azure Active Directory.
  3. Klik in het linker paneel op App registrations.
  4. Klik op + New registration.
  5. Geef op de Register an application pagina een naam op voor de applicatie.
  6. Geef de Redirect-URL in. Kies eerst het platform Web, daarnaast moet deze url worden ingevoerd: https://secure.xso.nl/oauth2/redirect
  7. Klik op Register.
  8. De Tenant ID wordt getoond bij Directory (tenant) ID, en de Client ID wordt getoond bij Application (client) ID in de sectie Essentials.
  9. Klik in het linker paneel op Certificates & secrets.
  10. Klik op + New client secret.
  11. Geef een omschrijving op, selecteer een vervalperiode, en klik op Add.

Opmerking: Wanneer het client secret vervalt dient u een nieuw client secret aan te maken en de nieuwe waarde in uw Exact-product op te geven.

  1. Het Client secret wordt getoond in de kolom Value.

Opmerking: Het is belangrijk om het client secret op dit moment ergens te noteren omdat het alléén zichtbaar is bij het aanmaken. Het client secret wordt naderhand niet meer getoond.

  1. Klik in het linker paneel op API permissions.
  2. Klik op Add a permission.
  3. Klik op Microsoft Graph op het tabblad Microsoft APIs.
  4. Klik op Application permissions.
  5. Klik op IMAP en selecteer IMAP.AccessAsUser.All.
  6. Klik op Add permissions.
  7. Wanneer de Status kolom voor de betreffende API of toestemmingsnaam leeg is, of “Not granted for the Domain name” toont, klik dan op Grant admin consent for [Domain name].
  8. Je ziet nu de melding “Grant admin consent confirmation.”.
  9. Klik op Yes. De status wordt nu aangepast naar “Granted”.

 

Instellingen definiëren in Stip-T

  1. Ga naar Taken en instellingen > Instellingen > Email.
  2. Open het tabblad Inkomend.
  3. Klik op Bewerk om deze aan te passen.
  4. Selecteer Office 365.
  5. Vul de gegevens in op het 2de tabblad Office 365.
  6. Bij Gebruikersnaam geeft u het e-mailadres dat wordt gebruikt om de postvak te lezen.
  7. Bij Tenant ID, vul je de Tenant ID van de Azure-portal in.
  8. Bij Client ID, vul je de Client ID van de Azure-portal in.
  9. Bij Client Secret, vul je het Client secret van de Azure-portal in.
  10. Klik op Bewaren.
  11. Gebruik de knop Test e-mail ontvangen om de instellingen te testen.